Direktlänk till inlägg 23 januari 2009

dunjackor.

Av stajna - 23 januari 2009 08:46

Sitter och kollar på TV4 och försöker varva ner och ska snart sova mina 6 timmar sömn. Vad glad jag blir.


Reklamen för Kalla Fakta som börjar den 1 februari handlar om dunindustrin. För våra jackor. Skäms och äcklas över att ha en dunjacka. Fåglar är djur jag älskar, och tycker är så fina och söta. Jag förstår inte hur man kan skada djur på det sättet för pengar. Det tar emot.


Nästa gång jag köper vinterjacka tänker jag definitivt tänka på dom fåglarna. För någonstans måste ju dunen komma ifrån?


Hellre något syntet. Sverige borde bannlysa dunjackor (Everest, Canada Goose, allt) och lagstifta om något syntet istället.

Hur kan världen, speciellt Sverige fortfarande tillåta djurplågeri på 2000 talet?! Tillåta jakt? Det är väl djurplågeri på hög nivå. En ren, hjort, björn eller älg skjuts och dör den inte direkt då måste den ligga och lida tills jägaren kommer och sätter in det sista skottet?


Jag blir så förbannad att jag har lust att bli en del av den där sjuka djurrättsorganisationen.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av stajna - 28 april 2009 14:00

Äsch, jag hoppas på att en viss copycat (du vet vem du är, ser jag ett ord, uttryck eller min stil som du fortsätter sno kommer jag vidta åtgärder) vid namn bajskorv inte läser min gamla blogg längre.   Klicka här för att komma till min nya blogg! ...

Av stajna - 7 april 2009 23:08

Sluta blogga här, har flyttat bloggen till ett förhoppningsvis avlägset ställe där en viss copycat inte når den. Åååå, men ack så fin min blogg blev till slut här. ...

Av stajna - 7 april 2009 13:47

  Sötaste kläderna från Monki, självklart har jag kollat upp att det finns flera Monki affärer i El Stockholmo, så alla ska få en razzia över sig i form av mig i jakt på allt det här! ...

Av stajna - 7 april 2009 13:15

Sitter i sovrummet framför en större skärm, med riktigt tangentbord och en riktig mus. Med sladd!   Har hållt på och pillat med mitt nya projekt ett tag nu, kunde knappt sova för jag var så exalterad och spänd. Det enda som behövs nu är: att min lön ...

Av stajna - 5 april 2009 19:49

  Idag har varit en bra dag. Vi satt mest hela dagen i soffan med våra mini bärbara och snackade affärer. Vi har båda så mycket idéer, bra idéer. Skitbra idéer rent utsagt.   Ikväll ska jag pilla med en ny grejj, fast nu blir det middag + wipeout på ...

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Förbipasserande
 Din mamma!
 En likasinnad
 Din granne
 Någon som hatar diiig!
 Vet inte vem jag är
 En av dina homies!
 Kissie, och jag vill bli brunett! Hur gör man?!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards